Батькам

 Техніка безпеки під час зимових канікул

безпека взимку













Техніка безпеки під час літніх канікул



1. Правила дорожнього руху:
  • ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
  • дорогу переходити не поспiшаючи;
  • не можна переходити дорогу навскіс;
  • переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися направо;
  • якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
  • якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.
2. Правила електробезпеки:
  • Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;
  • категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
  • не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;
  • Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.
3. Вибухонебезпечні предмети:
  • до виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
  • забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
  • не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
  • виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в області.
4. Правила протипожежної безпеки:
  • Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
  • гра з вогнем — одна з причин пожежi;
  • дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в турпоходi.

5. Правила поведiнки на водi:
  • Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250 С i води — не менш, нiж 18—200С;
  • купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
  • забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
  • не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
  • грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
  • не забруднюйте воду та берег;
  • не подавайте хибних сигналiв тривоги;
  • не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях):
  • Завжди прагнiть бути культурною людиною;
  • поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
  • поважайте старших, не будьте грубим;
  • не гуляйте пiзнiше 21 години;
  • не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
  • бiльше читайте художньої лiтератури.
7. Категорично забороняється:
  • ходити на територiї новобудов;
  • купатися без догляду дорослих;
  • розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
  • їздити на велосипедi на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
8. Суворо дотримуйтесь правил:
  • дорожнього руху;
  • користування газовими, електричними приладами;
  • поведiнки дiтей на водi;
  • користування пасажирським лiфтом;
  • протипожежної безпеки.

Гарного вам відпочинку! 








Обережно бурульки!

https://himiyavolovik.webnode.com.ua/tekhnіka-bezpeki/pravila-povedіnki-pіd-chas-ozheleditsі-ta-na-l%27odu%21%21%21/






Техніка безпеки під час зимових канікул






Кримінальна відповідальність підлітків



Особливості підліткового віку

http://wjournal.com.ua/osoblivosti-pidlitkovogo-viku.html





Дотримуйтесь правил безпеки під час відпочинку на природі







Із настанням теплої погоди чимало громадян вирушать на відпочинок до лісу чи поблизу водоймищ. Однак іноді необережність людей під час відпочинку може призвести до трагічних наслідків. Саме тому, громадянам, які відпочиватимуть на природі, необхідно дотримуватися правил безпеки.
Так, під час відпочинку у лісових масивах слід не забувати, що у спеку для виникнення лісової пожежі може призвести навіть необережно кинутий сірник, недопалок чи іскра від туристичного вогнища. Тому, щоб відпочинок не перетворився на трагедію, потрібно вжити наступних заходів:
– перед тим, як розвести вогнище, вибране місце потрібно розчистити та обкопати, а саме багаття забороняється розводити ближче ніж за 50 метрів до хвойного та за 25 метрів до листяного лісу;
– не розкладайте багаття поблизу сухої трави, обов’язково спостерігайте за полум’ям, а коли залишаєте місце відпочинку, загасіть його та засипте землею чи залийте водою;
– пам’ятайте, що залишені на сонячній галявині пляшки чи уламки скла, фокусуючи сонячне проміння, здатні спрацювати як запалювальні лінзи. Якщо ви помітили загорання у лісі, слід відразу зателефонувати за номером 101.
Окрім цього, люди, які вирушать на відпочинок на водойми краю, повинні пам’ятати, що купатися дозволено тільки в спеціально облаштованих для цього місцях, поруч з яким постійно чергують рятувальники. Безпечніше відпочивати на воді у світлий час доби, у спокійну безвітряну погоду.
Нагадуємо основні правила поведінки на воді:
– уважно слідкуйте за дітьми: їхня поведінка у воді непередбачувана;
– не залишайте дітей без нагляду на березі річок чи озер;
– не заходьте у воду напідпитку;
– ніколи не плавайте наодинці, особливо якщо не впевнені у своїх силах;
– не пірнайте з берега, гірки, дерева.
Слід ретельно їх дотримуватися, щоб запобігти виникненню нещасних випадків на воді. І пам’ятайте: не знаючи броду ― не лізь у воду.

Правила безпеки під час ожеледиці та похолодання








Техніка безпеки під час зимових канікул






Правила техніки безпеки на зимових канікулах





Шановні батьки!Прийшла осінь та похолодання. Звертайте увагу на профілактику простудних захворювань.




У розпал зими нас всіх дуже хвилюють неминучі епідемії грипу та вірусних хвороб. Ще більше ця проблема турбує батьків маленьких дітей, яким треба ходити в дитячий садок.
У сьогоднішній статті ми обговоримо, як захистити своїх дітей від грипу і ГРВІ і як повинна проводитися профілактика ГРВІ у дітей в дитячому садку.
Застуда і грип у дітей
Дітки, що знаходяться перші 6 місяців життя виключно на грудному вигодовуванні, захищені від усіх хвороб більше, ніж штучники, вони отримують материнський імунітет разом з молоком. Корисно, якщо хвора на грип або ГРВІ мама буде годувати немовля грудьми, передаючи йому нову порцію антитіл від власної хвороби.
При цьому важливо дотримуватися запобіжних заходів і гігієни, щоб не дихати на малюка вірусами. Профілактикою в даному випадку буде носіння одноразової маски мамі, безпосередньо при годуванні. В інший час краще передати турботу про малюка здоровому члену сім'ї.
Щоб зменшити ймовірність зараження малюка вірусом і грипом, потрібно захистити його від контакту з хворими дорослими і дітьми. Так як дітей до 2 років не щеплять від грипу, потрібно подбати про їхній імунітет самостійно, щоб не лікувати безліччю ліків.
Як попередити зараження ГРВІ
Запобіжні заходи від зараження вірусами та грип однакові, як для батьків, так і для дітей. Різниця в тому, що діти не можуть самі про себе подбати, тому профілактикою дитячих хвороб повинні займатися батьки.
Заходи профілактики ГРВІ та ГРЗ:
  • Часто провітрювати закриті приміщення;
  • Уникати місць скупчення людей в період епідемії;
  • Гартуватися протягом усього року;
  • Займатися спортом, більше гуляти на свіжому повітрі;
  • Вживати більше сезонних фруктів і овочів;
  • Приймати полівітаміни курсами;
  • Проводити часте вологе прибирання приміщень;
  • Підтримувати необхідну температуру і вологість повітря в приміщенні;
  • Піклуватися про свої слизові оболонки (не допускати пересихання слизової оболонки носа і рота).
Всі ці дії відомі і досить прості в застосуванні, але часто занедбані дорослими.
На жаль, не існує таких засобів, які повністю оберегти б нас від захворювання вірусом. Якщо часто бувати в місцях скупчення людей, багато з яких хворі, рано чи пізно ми все одно захворіємо. Тому висновок один - намагатися не допустити такої зустрічі і піклуватися про санітарну гігієну.
Здорові дорослі і особливо діти повинні якомога частіше:
  • Мити руки і обличчя;
  • Капати ніс сольовими розчинами;
  • Змащувати ніздрі оксоліновою маззю або вазеліном перед виходом на вулицю або в громадські місця.
Хворі повинні дбати про те, щоб не заразити своїх близьких, а саме:
  • Надягати маску в присутності дітей і міняти її кожні 2 години;
  • Регулярно мити руки і предмети, яких вони торкаються;
  • Мати свій індивідуальний посуд;
  • Перебувати і спати в окремій кімнаті;
  • Регулярно провітрювати всі кімнати.
Препарати для профілактики ГРВІ та підняття імунітету
Багато імуностимуляторів - ніщо інше, як ліки з ефектом плацебо, тобто вони допомагають тоді, коли віриш в їх допомогу. Дорогі батьки, пам'ятайте, що не можна самостійно вибрати для своєї дитини ліки для профілактики ГРЗ виключно по рекламі або по пораді сусідів. Які б не були ліки, вони повинні призначатися лікарем.
Існують різні препарати для профілактики і лікування вірусних хвороб та грипу, вони поділяються на:
  • Гомеопатичні ліки;
  • Засоби на основі інтерферону;
  • Настоянки і суміші лікарських трав.
Деякі батьки дають дітям для профілактики таблетки, а інші краплі в ніс. Найбезпечніше зміцнити імунітет натуральними вітамінами: фруктами, медом, сиропом шипшини або ехінацеї.
Більш ефективні методи активації місцевого імунітету у дітей:
  • Зволоження носа простим сольовим розчином (аквамарис, но-соль, Хьюмер);
  • Полоскання горла (содовим розчином, травами);
  • Достатнє пиття, щоб не допустити зневоднення організму і не знизити місцевий імунітет;
  • Уникати перегріву.
Профілактика ГРВІ в дитячому садку
На жаль, не всі діти можуть залишитися вдома під час епідемії. Якщо садки працюють, багатьом дітям доводиться туди ходити. У стандартній групі державного садка зазвичай більше 25 чоловік, тому ймовірність контакту з сопливими або кашляючим дітьми дуже висока.
Батьки повинні простежити, щоб дитячий садок їхніх дітей знав засоби профілактики захворюваності на ГРВІ.
Повинна бути пам'ятка, яку знає і виконує весь персонал, а саме:
  • Підтримка температури приміщення на рівні 20 градусів;
  • Вологість повинна бути не нижче 60%;
  • Регулярні провітрювання, поки діти на прогулянці;
  • Постійне вологе прибирання чистою водою.
Дошкільні навчальні заклади (ДНЗ) не в змозі ізолювати хворих дітей, але в стані зменшити вміст вірусів в приміщенні. Віруси гинуть в прохолодному, вологому приміщенні, яке часто провітрюється. Також діти повинні часто виводитися на прогулянки, адже на свіжому морозному повітрі заразитися навіть від хворого неможливо.
Подивитися відео від доктора Комаровського про профілактику захворювань в дитячому саду можна тут:

Техніка  безпеки під час літніх канікул









 Безпека на природі













Шкідливі звички у дітей та дорослих














Безпека під час карантину

Поки школярі та дошкільнята знаходяться на додаткових канікулах, вони все ж можуть захворіти

Журналісти Еспресо.TV зібрали поради батькам, як захистити свою дитину від грипу та ГРВІ.
Вітаміни 
null
У зимовий період необхідно більше вживати фруктів та овочів, особливо ті, які містять вітам С – яблука, чай з лимоном, ківі, мандарини та апельсини. Велика кількість вітаміну С забезпечує захист імунної системи та додає життєвої сили, тому застудитися з таким щитом буде дуже важко. Окрім того, включайте до раціону броколі, адже лише 50 грамів цієї капусти забезпечать добову дозу вітаміну С, та гарбуз, у якому багато бета-каротину. Він підвищує опірність організму до інфекцій. Також можна вживати комплекс вітамінів у пігулках. Але тут головне – правильно визначити дозу, щоб не викликати у дитини алергію.
Гарячі напої
Під час сильних морозів необхідно випивати теплі напої. Вони допомагають зігрітися та підбадьорюють організм. Для дитини рекомендовано чай, лимон з водою, молоко та какао. Чай чи вода з лимоном насичують організм необхідними вітамінами і мінеральними речовинами. У какао міститься високий вміст вітамінів А, групи В, Е, РР, бета-каротину і мінеральних речовин - сполук натрію, калію, кальцію, магнію, хлору, заліза та фосфору. Тому цей напій покращує опір організму до вірусних інфекцій. 
null
Окрім того, просто треба багато пити. Але, коли дитина пити не хоче, тут є хитрість, яка допоможе батькам: зробіть імбирний чай, морс чи компот, налийте у гарну склянку(щоб подобалася дитині) і вставте туди соломинку, можна й парасольку, або просто прикрасьте шматочком апельсину. Такий напій (що б там не було у склянці) дитина вип’є із задоволенням
Обмежити контакт з хворими та зробити комфортні умови вдома
Часто провітрюйте приміщення, поставте зволожувач, або, якщо його немає, покладіть на батарею мокрий рушник. Температуру у кімнаті намагайтеся не підвищувати за комфортні 23 градуси. Користуйтеся оксоліновою маззю: вона захищає слизову оболонку носа від вірусу грипу та протягом доби виводиться з організму, не залишаючи ніяких побічних дій. Цю мазь також можна спокійно використовувати дітям на першому році життя, адже вона безпечна.
Правильне харчування
null
Щоб додатково зміцнити організм малечі, необхідно, окрім фруктів та гарячих і корисних напоїв, давати їжу, в якій є необхідні речовини, що допоможуть імунітету боротися з зимовими вірусами. 
1. Сир – це універсальний продукт, який рекомендують вживати людям з різними захворюваннями. Дуже важливо, щоб сир був у раціоні дітей. У ньому багато корисних вітамінів, які зміцнюють організм та імунну систему.
2. Мед. Замініть цукор на мед, але не додавайте його у гарячий чай, тому що під дією високої температури  він втрачає свої корисні властивості. Тому краще за все додавати мед у тепле молоко або чай. Також не давайте мед маленьким дітям, у яких може бути на нього алергія.
null
3. Часник. Його ще називають природним антибіотиком. Вживання всього одного зубчика часнику в день вже надає необхідний профілактичний та антисептичний ефекти, які не дозволять потрапити вірусу в організм.
4. Курячий бульйон. До речі, ще один теплий “напій”. У цьому смачненькому бульйоні міститься весь набір амінокислот, необхідних для блокування запальних клітин і придушення інфекції, які починають розвиватися.
null
5. Йогурти. Один із найулюбленіших ласощів дітей. Відомо, що вміст біфідобактерій в них сприятливо позначається на стані мікрофлори кишковика. 




 ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ОЖЕЛЕДИЦІ ТА НА ЛЬОДУ!!!

1.Ходи правильно: кроки мають бути дрібними і частими, коліна при цьому повинні бути трохи зігнутими.
2.Під час ожеледиці руки не можна тримати в кишенях. При ходьбі ними треба розмахувати, утримуючи рівновагу.
3. Відмовся від каблуків! Взуття має бути зручним на нековзній рифленій підошві. Пам'ятай, що шпильки в ожеледицю можуть стати причиною серйозної травми голови.
4. Носи шапку й капюшон. Вони можуть пом'якшити падіння, якщо ти падатимеш на потилицю.
5. Падай на бік, на передпліччя, амортизуючи таким чином удар. Не виставляй назад лікті й не підставляй долоню витягнутої руки. Такі падіння небезпечні переломами.
6. Якщо ти посковзнулася, намагайся згрупуватися, підтягнувши коліна до грудей, і падай на бік.
►Обходьте металеві кришки люків. Як правило, вони вкриті льодом. Крім
/Files/images/poperedjennya_travmatizmu/3d82c0a18a4dt.jpg
того, вони можуть бути погано закріплені і перевертатися,що додає небезпеки травмувань.
 
►Не прогулюйтеся з самого краю проїжджої частини дороги. Це небезпечно завжди, а на слизьких дорогах особливо. Можна впасти та потрапити на дорогу, автомобіль може виїхати на тротуар.
 
►Не перебігайте проїжджу частину дороги під час снігопаду та у ожеледицю. В ожеледицю значно збільшується гальмівний шлях автомобілів, і падіння перед автомобілем, що рухається, може призвести, в кращому разі, до каліцтва, а то і до загибелі. 
 
►Що робити, якщо ж ви впали?..... якщо через деякий час відчули біль у голові, в суглобах, нудоту, побачили, що утворилися пухлини - терміново зверніться до лікаря в травмпункт, інакше можливе виникнення ускладнень з неприємними наслідками.
 
►Нестійкі погодні умови - відлига вдень і заморозки вночі сприяють активному утворенню бурульок на покрівлях споруд (особливо старих будинків з похилим дахом), що виступають на архітектурних частинах будинків та великих деревах.
 
►Пересуваючись містом у період танення льоду, слід бути особливо уважним, проходячи повз будинки чи біля високих дерев, спершу необхідно впевнитись у відсутності загрози падіння льодових наростів.
 
► По можливості необхідно триматись на безпечній відстані від будинків та інших споруд, вибираючи найбільш безпечний маршрут руху. Ні в якому разі не заходити за спеціальні огорожі поблизу будинків чи дерев.
 
►Окремо звертаємося до батьків: пильнуйте своїх дітей,не дозволяйте їм без вашого нагляду гратися поблизу річок, ставків.

Будьте обережні!!!!!!!!

Шановні батьки, прошу звернути увагу на поведінку дітей під час зимових канікул. Переглянути інформацію можна за цим посиланням

Шановні батьки !
Прошу звернути увагу вас та ваших дітей на правила поведінки у навчальних закладах України






Правила поведінки учнів у школі
Загальна частина
1. Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
2. У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;
- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;
- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.
3. Заборонено приносити до школи предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров’ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального процесу.
4. Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території школи категорично заборонено.
5. До закінчення уроків учень може залишити територію школи тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
6. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
7. Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне майно батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
Правила поведінки під час перерви
8. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
9. Під час перерви забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах;
- штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;
- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися.
10. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги працівників їдальні, вчителів, чергових та дотримуватися черги.
11. Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
12. Не можна бешкетувати та виносити їжу і напої за межі їдальні.


Правила поведінки на уроках
13. Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
14. Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
15. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
16. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
17. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитися, відвертати увагу інших учнів від уроку.
18. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
19. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
20. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
21. Під час уроку не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку.
22. Учень повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів.
23. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
24. Забороняється користуватися мобільними телефонами під час проведення уроків.














Як прищепити дитині повагу до старших?
Коли дитина ще зовсім малий, то кожна посмішка, кожен поцілунок, кожне нове слово вашого малюка доставляють вам масу позитивних емоцій, і вам здається, що цей маленький янголятко – це найніжніше і любляче створення у всьому світі. Однак минає час, і ви стикаєтеся з такими труднощами, про які навіть уявити собі не могли в той час, коли дитина була зовсім ще малюком. Ваш ангелок починає грубити вам і вашим близьким, ви постійно отримуєте закиди від вчителів, бабусь і дідусів, в тому, що ви не прищепили своїй дитині повагу до старших. Та й самі ви не менше страждаєте від цієї прогалини у вихованні і тепер не знаєте, як навчити його шанувати батьків і старих. Як прищепити дитині повагу до старших



Почніть з себе.


Як би це банально не звучало, але, перш ніж вимагати чогось від дитини, зверніть увагу на те, як поводитеся ви. І це, мабуть, основне правило, у вихованні дітей, адже вони мимоволі, з самого раннього віку, копіюють саме вашу модель поведінки. І цей випадок не виняток. Не можна навчити дитину поважати батьків, якщо ви самі не поступаєте належним чином. Подумайте, наскільки коректно ви ведете себе у відносинах зі старшими родичами, чи є у вас взаєморозуміння з чоловіком і його батьками, і, якщо у вашій родині існують такого роду проблеми, постарайтеся їх виправити. Повага до старших, допомога тим, хто слабший за тебе, гармонійні стосунки в сім’ї – є тим самим правильним фундаментом, на якому буде будуватися подальша життя і характер вашої дитини.

Будьте прикладом для дитини всюди

Повага дитини до старших повинно бути номою життя не тільки в межах будинку. Ви поступаєтеся місцем у громадському транспорті літнім людям, а не несете стрімголов, щоб зайняти його для свого, цілком уже дорослого, чада – ви прищеплює дитині повагу до старших. Якщо ви одного разу допомогли разом з дитиною самотньої бабусі донести сумку до будинку, а не відмахнулися від неї, пославшись на те, що вам ніколи, або перевели бабусю через дорогу, то і ваша дитина почне з повагою ставитися до старшого покоління.

Увага до малюка – запорука поважного ставлення в майбутньому

Повага до старших у дитини часто проявляється у бажанні допомогти. Якщо дитина бачить, що ви втомилися і пропонує свою допомогу, ніколи не відмовляйте йому, навіть якщо думаєте, що вашому чаду це ще не під силу. Ви можете просто доручити йому ту частину роботи, з якою він точно впорається. З самого раннього віку намагайтеся і самі реагувати на всі прохання і питання допитливого малюка. Не переносьте ці хвилини спілкування «на потім», інакше, коли він стане старше, то заповнить ці прогалини і буде ставитися до прохань старших з таким же неповагою, з яким колись ставилися до нього ви. Читайте дитині якомога більше хороших казок, в яких добре ставлення головного героя до оточуючих завжди винагороджується, а неповагу карається. Адже маленька дитина дуже вразливий, він вбирає все як губка, і, одного разу, прочитана в ранньому дитинстві казка, може стати йому уроком на все життя.

Чи не принижуйте дитини

Ставтеся до свого дитині так, як би хотіли, щоб ставилися і до вас. Це просте правило працює тут як не можна краще. Якщо ви постійно кричите на малюка, прилюдно його принижуєте, ваше чадо оточують тільки докори і заборони, то ви ніколи не зможете навчити дитину поважати дорослих. Через якийсь час він почне реагувати таким же чином на все, що викликає у нього почуття протесту. Головним його подразником станете саме ви. І, перед тим, як в черговий раз сказати своїй дитині: «Я тебе цьому не вчила!» Спробуйте для початку озирнутися назад.




Шановні батьки!


 Інформацію про "Режим дня для дитини  шкільного віку " ви можете знайти за електронною адресою:











               «Комп'ютерна залежність»                
Першими ознаками компютерної залежності дитини є: пропуски шкільних занять через компютерну гру вдома або відвідування компютерного клубу; просиджування біля компютера у нічний час; приймання їжі не відриваючись від компютерної гри; уявлення і асоціювання себе з героями компютерних ігор; відсутність інших захоплень крім компютерних ігор; надання переваги компютерним іграм, ніж спілкуванню; загальний час, проведений за грою перевищує час виконування домашніх завдань, прогулянки, спілкування з батьками і однолітками, інші захоплення; не уявлення чим себе зайняти, коли компютер зламався; конфлікти з батьками і їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за компютером.


Що ж може вберігати дитину від формування комп’ютерної залежності? Відповіддю на це питання є можливість отримувати в реальному житті те, що їй може дати віртуальний світ і тоді дитина буде захищена від комп’ютерної та інший видів залежностей. Цим може бути: яскраве, насичене, цікаве життя; можливість відчуватиПідлітковий вік – це період формування цінностей, розширення соціальних контактів, а залежна дитина обмежує своє коло спілкування комп’ютером. В результаті чого у таких дітей спостерігаються відсутність життєвого досвіду, інфантилізм у вирішенні життєвих питань, труднощі в соціальній адаптації, бідність емоційної сфери, соматичні порушення (зниження гостроти зору, підвищена втомленість, порушення осанки тощо) звуження кола інтересів, прагнення до створення особистого світу, втеча від реальності. Замість вирішення виникаючих труднощів дитина поринає у комп’ютерну гру. Там у грі, їй добре: вона сильна, смілива, озброєна, успішна … Але час, який проведений за грою не робить її сильнішою і успішнішою в реальному житті, тому повертаючись із віртуального світу в реальний, вона відчуває дискомфорт, слабкість і беззахисність. І тому їй неодмінно хочеться повернутися туди, де вона – переможець.

«Помилки», які підліток не може виправити в житті з такою ж легкістю, як у грі, викликають у нього різні легкі психічні відхилення в емоційному планівід агресії до депресії, від повного протиставлення себе світу до замкненості в собі. Головною причиною виникнення комп’ютерної залежності у дітей, психологи вважають недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками, однолітками і значущими людьми. Більш схильні до комп’ютерної залежності діти, чиї батьки працюють за кордоном, часто від’їжджають у відрядження, а також діти успішних бізнесменів. Тобто цю схильність мають діти, батьки яких через надмірну трудову зайнятість не можуть приділити їм достатньої уваги, а часто намагаються якось матеріально компенсувати свою відсутність. Але як відомо, спілкування з батьками для дитини не можуть замінити ні дорогі іграшки, ні речі, які купують їм батьки в знак дефіциту уваги. Таким чином, комп’ютер спочатку компенсує спілкування з батьками, а потім вони стають «незначущими» в житті підлітка. За результатами спостережень виявлено, що у більшості випадків, залежними стають діти з неадекватною самооцінкою (заниженою або завищеною).





Батьківський авторитет

«Виховання дітей — найважливіша галузь нашого життя. Наші діти — це майбутні громадяни нашої країни і громадяни світу. Вони творитимуть історію. Наші діти — це майбутні батьки і матері, вони теж будуть вихователями своїх дітей. Наші діти повинні вирости прекрасними громадянами, хорошими батьками і матерями. Але й це не все: наші діти — це наша старість. Правильне виховання — це наша щаслива старість, погане виховання — це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною», — писав А.С.Макаренко в «Книзі для батьків». Причиною неправильного сімейного виховання є помилки, яких припускаються батьки.
Типові помилки сімейного виховання:
1.   Низька згуртованість і значна розбіжність членів сім’ї у питаннях виховання. Внаслідок різних виховних підходів членів сім’ї виховання дитини стає суперечливим, непослідовним, неадекватним.

2. Незнання батьками психологічних особливостей своєї дитини. Гіперпротекція (гіперопіка) — надмірне опікування дитиною, придушення її самостійності та ініціативи, прийняття за неї рішень Внаслідок надмірної опіки дитина не привчається до самостійності, в неї не формується почуття відповідальності.

3. Гіпопротекція (гіпоопіка) — дорослі члени сім’ї недостатньою мірою опікуються дитиною та контролюють її.

4. Емоційне відчуження — психологічна депривація дитини.

5. Виховання в культі хвороби — це ситуація, за якої навіть незначна хвороба дитини дає їй особливі права, ставить її в центр уваги сім’ї. За такої виховної позиції у дитини культивується егоцентризм.

6. Виховний контроль через викликання почуття провини. Дитині, яка постійно не слухається, говорять, що вона «не виправдала надії», «доводить батьків до серцевих нападів», тобто самостійність дитини сковується постійним побоюванням стати винною в неблагополуччі батьків.
7. Авторитет батьків, побудований на хибному підґрунті
: авторитет придушення, віддалі, чванства, педантизму, любові, доброти, підкупу, резонерства.
Авторитет (лат. аиїогказ — влада, вплив) — це відмінні особливості окремої особи, групи чи організації, завдяки яким вони заслуговують на довіру і можуть завдяки цьому здійснювати вплив на погляди і поведінку інших людей в будь-якій галузі життя.Приділяється значна увага місцю і ролі батьківського авторитету в сімейному вихованні дітей.
Виділяють два види авторитету: істинний (справжній) і фальшивий. Істинний авторитет містить всю гаму красивого життя батьків. Він об’єднує такі особливості їх поведінки:
- авторитет любові до дітей, здатність творити духовне тепло, радість.
 “ - авторитет знання передбачає обізнаність батьків з особливостями фізичного і соціально-психічного розвитку дитини, її повсякденними успіхами і труднощами у навчанні, знання інтересів та уподобань, кола друзів, товаришів;

- авторитет допомоги має проявлятися не у поспішному виконанні за дитину її обов’язків у сфері праці, навчання, а в методичній пораді; як доцільніше виконати те чи інше завдання, у створенні сприятливих ситуацій для подолання труднощів. 
Адже лише у самостійній наполегливій діяльності відбувається активний розвиток особистості. Виконання за дитину її обов’язків ослаблює, збіднює особистість;

- авторитет вимогливості передбачає достатній і об’єктивний контроль матері і батька за ретельним виконанням дочкою чи сином своїх обов’язків, доручень у всіх сферах діяльності. Якщо не робиться систематично, у дитини поступово формуються звички відповідальності за виконання обов’язків і доручень;

- авторитет правди ґрунтується на загальнолюдській моральній нормі — “Не бреши”. Лише правда у взаєминах батька з матір’ю, з дітьми, іншими членами сім’ї найвище цінується дітьми. Брехні приховати не можна. Рано чи пізно брехня стає видимою, приносить дитині страждання і розчарування у тих, хто виявився автором неправди;
- авторитет поваги грунтується на гуманістичній сутності виховання. Маленька дитина — це не лише біологічна істота, а Людина, Особистість. Вона перебуває на шляху активного розвитку, вступає у взаємини з іншими людьми (старшими, молодшими), припускається помилок, у неї ще мало соціального досвіду, знань. Але дитину потрібно поважати за найбільшу цінність: вона — Людина.
Поряд з проявами справжнього авторитету у поведінці батьків нерідко зустрічаються прояви  так званого фальшивого авторитету: авторитет фальшивої, удаваної любові, авторитет відстані між батьком чи матір’ю і дитиною,  авторитет безмірної доброти і вседозволеності, авторитет фальшивої дружби, взаємини “на коротку ногу”, авторитет підкупу, авторитет подавлення, деспотичної реакції на будь-які відхилення дитини від норми поведінки.
Батьки, які прагнуть піднесення педагогічної культури, мають постійно аналізувати свої дії, критично ставитись до проявів фальшивого авторитету і витісняти їх з власної поведінки.
Поради батькам
У системі сімейного виховання необхідно дотримуватися таких правил:
• люби свою дитину; радій її присутності, сприймай її такою, якою вона є, не ображай П, не принижуй, не порушуй її впевненості в собі, не піддавай її несправедливому покаранню, не відмовляй їй у твоїй довірі, дай їй привід любити тебе;
• постійно вдавайся до похвали дитини за її правильні вчинки. Цим ти спонукаєш її до активної дії;
• оберігай свою дитину від негативних фізичних і моральних впливів;
• створюй у сім'ї моральний затишок. Нехай сімейне вогнище буде джерелом спокою, радощів, поваги, справедливості та захищеності;
• будь для своєї дитини взірцем поведінки, доброчинності;
• підтримуй щирі родинні зв'язки з бабусями і дідусями, іншими родичами, друзями;
• не забувай, що діти люблять гратися. Знаходь час для організації цікавих ігор з ними;
• залучай дитину до посильної праці разом з дорослими;
• створюй умови, щоб дитина набувала життєвого досвіду, долала труднощі;
• чекай від дитини тільки таких думок, суджень і оцінок, на які вона спроможна залежно від рівня розвитку, соціального досвіду;
• привчай дитину до толерантності, культури спілкування з ровесниками, старшими і молодшими;
• залучай дитину як повноцінного члена сімейного колективу до розв'язання побутових проблем, що виникають у сім'ї;
• не виконуй за дитину тих завдань, з якими вона може впоратися самостійно;
• домагайся, щоб вимоги до дитини були однакові від усіх членів сім'ї;
• наполегливо працюй над формуванням у дитини почуттів гуманізму і милосердя у ставленні до людей, природного довкілля;
• постійно залучай дитину до різноманітних видів діяльності

Часто за нескінченим потоком справ ми не звертаємо уваги на найдорожче, що в нас є – на наших дітей. А вони так потребують уваги!
Одного разу у дитини запитали чого тобі найбільше хочеться? Я хочу захворіти. Чому?
Коли я хворіла, мама сиділа біля мене, розмовляла, розповідала казки, читала книжки. Мені було так добре!
Порада 1
Не забувайте приділяти увагу повсякденному спілкуванню з дитиною. І тоді колись почуєте: «Дякую тобі, мамо, за твою науку.».
Порада 2
Намагайтесь говорити спокійно і доброзичливо. Не зловживайте словами: «повинен», «треба». Не забувайте казати дітям «дякую», «вибач», адже вони вчаться того, чого їх навчають. Якщо дитина зростає у докорах, вона починає жити з почуттям провини.
Порада З
Будьте в міру вимогливими:
- виправляйте;
- реагуйте на недоліки;
- хваліть за мінімум — карайте за максимум
 інколи вмійте і «не побачити».
Порада 4
Спільні сімейні обіди — один з елементів належної культури поведінки, тільки не ті, де переважають уїдливі насмішки на кшталт:
- Прибери лікті зі столу! Підніми голову, вона в тебе не глиняна!
- Не плямкай!
- Як ти їси, дивитись гидко!
- А хто за тебе «дякую» скаже!
Як говорив стародавній мислитель Сенека, «нелегко привести до добра повчанням, а легко прикладом».
То ж будьмо прикладом своїм дітям у всьому.
Порада 5
Дуже важливою умовою є дотримання принципу погодженості у вихованні, одностайності у вимогах до дітей. Слушними, на наш погляд, є зразки народної мудрості:
- Коли батько каже «так», а мати — «сяк», росте дитина як будяк.
- Біда тому дворові, де 
мати  кричить, а батько мовчить.
Порада 6
Піклуйтесь про щасливу долю сво
єї  дитини.
Відразу в кожного на думці — придбати і передати у спадок солідне майно.
Знайте, батьки, — найкращий спадок для дітей не золото та маєтки, а гарне виховання і навчання. Для переконливості пропонуємо давню притчу, в якій закладена саме ця ідея.

«Якщо ти даси своєму синові одну рибину, то він буде ситий один день, якщо даси дві — то два дні, три рибини — три дні… Але коли ти навчиш його ловити рибу, працювати, то він буде ситий протягом усього свого життя.
»
Порада 7
 
Привчайте своїх  дітей  до охайності, чистоти і краси зовнішньої
Тест “Як визначити здібності дитини”
Кожна дитина має нерозкриті здібності, якщо їх не розвивати, вони пропадуть.
Запропонований тест зробить батькам допомогу у розпізнанні природних задатків, таланту дитини, допоможе розвити їх.
ТЕСТ № 1
1. Ваша дитина навчилась читати до 6 років :
Самостійно – 7 очок За допомогою батьків – 5 очок
2. Читає багато і швидко – 2 очки
3. Цікавиться словниками або енциклопедією – 2 очки
4. Легко навчився читати, але при читанні відчуває утруднення – 1 очко.
5. Друзі його звичайно старше на 2-3 роки – 2 очки.
6. Розмовляє з дорослими як рівний – 7 очок.
7. Задає мудрі (оригінальні ) запитання – 2 очки.
8. Має свої відповіді на несподівані для нього запитання – 1 очко.
9. Іноді розсіяний, але завжди здатний зробити цікаві узагальнення – 2 очки.
10. Дає свою оцінку подіям і вчинкам людей – 1 очко.
11. Не любить занять, що не потребують великих зусиль – 1 очко.
12. Реагує на кривду, навіть якщо вона не стосується його самого – 2 очки.
13. Має почуття гумору – 2 очки.
14. Має багатий словниковий запас – 2 очки.
15. Любить складні ігри – 2 очки.
16. Висока допитливість, потяг до знань – 1 очко.
17. Любить приймати самостійні рішення – 2 очки.
18. Його цікавлять початки Всесвітом, людина – 2 очки.
19. Вчиться легко, без особливих зусиль – 2 очки.
20. Має розвинуте почуття краси – 2 очки.
Сумуйте отримані очки
-10-13 очок – дитина має певні здібності.
14 і більше очок – дитина має виняткові здібності, постарайтесь їх розвинути.
Тест для батьків: «Життя дитини та її успіхи»
Інструкція: на кожне твердження
слід дати відповідь “так” чи “ні”
1. 
Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття його можливостей, здібностей.
2. Я надав кімнату або частину кімнати виключно для занять дитини.
3. Я привчаю дитину (з мінімальною допомогою і, як правило, самостійно) вирішувати свої проблеми, приймати рішення, піклуватися про свої обов’язки.
4. Я показую дитині можливості знайти книги і потрібні для її занять матеріали (використовуючи особисті, суспільні, шкільні бібліотеки).
5. Я ніколи не відмовляю дитині в проханні почитати їй.
6. Я постійно беру дитину в поїздки, подорожі, на екскурсії по цікавих місцях (відвідини музеїв, театрів та інше).
7. Я вітаю ігри і спілкування моєї дитини з друзями.
8. Я часто виконую разом з дитям одну і ту ж справу.
9. Я піклуюся про фізичне здоров’я дитини ( харчування, гартування зарядка, заняття спортом).
10. Я стежу, щоб малюк дотримувався режиму дня: вставав і лягав в один і той же час, мав годинник для занять, прогулянок, ігор і так далі
Оцінка тесту
Порахувати кількість плюсів (відповідь “так”). Кожна позитивна відповідь оцінюється в один бал. Розділивши отриману суму на 10 (кількість тверджень) отримуємо середньоарифметичне число.
1-й рівень (1- 0,7 балу)
Ви правильно організовуєте шкільне життя дитини. Малюк має всесторонні інтереси, підготовлений до спілкування з дорослими і товаришами. При такому вихованні ви можете розраховувати на хороші успіхи в навчанні.
2-й рівень (0,6-0,4 балу)
У вас можуть виникнути деякі проблеми в навчанні дитини. Задумайтеся, чи є ви надзвичайно активними, чи не блокуєте ви “поле свободи” дитини, чи досить часу дитя спілкується з однолітками? Ваші роздуми дозволять вам визначити оптимальну стратегію виховання.
3-й рівень (0,3-0 балів)
У вашому досвіді просліджується головна помилка – надмірна опіка дитини, підміна зусиль дитяти власною активністю. Ви недостатньо даєте йому спілкуватися з однолітками, заважаєте йому набувати соціального досвіду. Маємо надію, що ваша самокритичність принесе успіх у виховальній стратегії.
Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?
- Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?
- Чи змінює вона свої уподобання?
- Чи любить малювати абстрактні картини?
- Чи любить малювати уявні предмети?
- Чи любить фантастичні історії?
- Складає вона оповідання чи вірші?
- Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?
- Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?
- Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?
- Чи боїться темноти?
- Чи вигадала дитина яке-небудь слово?
- Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?
- Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?
- Чи вдалим був цей задум?
- Чи використовувала якусь річ не за призначенням?
- Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?
- Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?
- Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим?
- Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?
- Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу?
- Чи любить читати книжки без ілюстрацій?
- Чи придумує свої власні ігри або розваги?
- Чи пам’ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження?
РЕЗУЛЬТАТИ:
Кожна відповідь “так” на запитання тесту оцінюється в 1 бал.
Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості.
Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена.
Від 9 до 14: дитина кмітлива в тих сферах діяльності, де необов’язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять
багато не вистачає.
Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності.
Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях.





Комментариев нет:

Отправить комментарий